perjantai 19. huhtikuuta 2013

Leikkivaunussa ompi tunnelmaa...

Missä kohtaa saa jo karjaista, kun volyymi lastenvaunussa on aivan sietämätöntä? Äitit ja iskät lukee lehtiä, ja minä olen jo näyttänyt korrektit shhh-merkit (keskisormilla, no en näyttänyt), mutta ilman mitään vaikutusta. Joo, olen se huumorintajuton tiukkapipo, mutta ei tänne mitään lehtiä olla tultu lukemaan. Nimim. Kokeiltu on. Ei niitä lapsia voi sinne liukumäkeen vaan dumbata ja alkaa #nauttimaan# matkasta. Joku roti. Viisivuotiaskin nappasi kaverin, ja pakenivat tätä "mayhemia" puhelinkoppiin. Bonuksena puhelu päiväkodin johtajan kanssa tässä ko. vaunussa. Minulta halakiaa piä ihan justiinsa. Matkaa jäljellä kaksi (2) tuntia.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kuulostaa ihanalta elämältä - kuuule, parin vuoden päästä sinä kaipaat noita äänitehosteita ja maailma sinun mielestäsi aivan liian hiljainen. OP

Nitta kirjoitti...

Samassa junassa tän asian kanssa. En käsitä niitä vanhempia, jotka ei yhtään viitsi oikaista omiensa käytöstä kun usein se menee tappeluiksi siellä liukumäessä Koitan aina lukea omalleni kirjaa tms. siellä omalla paikalla ja vasta kun meno hiukan rauhallisempaa päästän sinne pörräämään ja silloinkin menen itse siihen lähemmäs notkumaan. Mä taidan olla aika haukka ja tiukkis.

Riikka kirjoitti...

Kyllä ääntä saa olla, kovaakin, leikkiä vartenhan se on, mutta ei ilman vanhemman puuttumista, edes vähän siihen huutamiseksi menneeseen leikkiin. On eri juttu, jos vanhempi edes vähän yrittää, eikä vaan hautaudu lehtensä alle. Nimim. Juna on myöhässä perkele.

Anonyymi kirjoitti...

Riikka, tosta minä olen samaa mieltä. Kyllä vanhempien pitää lastensa perään katsoa myös yhteisillä leikkipaikoilla. Luultavasti minä karjuisin niille vanhemmille, en lapsille.

Täällä tätyillään Tohtori Sykeröä katsellen. OP

Riikka kirjoitti...

OP: Kyllä minä (melkein) karjuin ihan niille lapsille. ;) En kuitenkaan, mutta kyllä sanoin muutaman kerran, ettei viittittäs huutaa ihan näin kauheesti. Ei mitään tulosta.

Nautihan tätyilystä!

Jenny kirjoitti...

Kyllä, jokainen vahtii omiansa, näin olen oppinut (siis AINAKIN omiansa, muitakin voi sivusilmällä vilkuilla jos on liikaa aikaa ja intoo) Mutta joo, tuossa syy minkä takia meidän lapset useastikin junassa matkustaneena eivät vielä tiedä että siellä IC;n yläkerrassa on leikkipaikka :D Meillä mennään vaan perhehytissä tai muissa "karsinapaikoissa" :D nimim. Saan huutaa niille kotona jo ihan tarpeeksi...

Riikka kirjoitti...

Jenny: Kiitos, mäkin varaan paikat alakerrasta, jos mahdollista. Tytöt usein haluavat muutenkin piipahtaa leikkimässä, ja palata takaisin, jos ei sitten jäätelöä napata välissä ravintolavaunusta. Onhan ne pendolinot ilman leikkivaunua, joten matkaa niillä, jos ei kestä "elämänääniä". :)