maanantai 7. tammikuuta 2013

Ankea Arki ja Alejuttua

Dedä aivan dukossa! Aivan kaamee flunssa täällä! Mulla ja yksivuotiaalla siis. Miehellä myös, vaan sinne se läks leivän perään. Neljävuotiaalla ei. Kiitän jälleen Actimelia. Heh.

Tulimme eilen kotiin tosi myöhään. Silti neljävuotiaan oli saatava seinälleen pari heppajulistetta, jotka hän sai mummolareissulta serkuiltaan. Homman ollessa valmis, hän vielä pohti, onko pakko mennä aamulla päiväkotiin. Olkapääni varmaan putosivat metrin alaspäin, kun ajattelin, että tätäkö se taas on. Aamulla nukuttiin ysiin, mutta siitä alettiin aamupalan jälkeen lähtöä vähitellen tekemään. Lapselle ei maistunut voileipä, koska mahaan sattui. Hän oli itkuinen ja minun tsempit vaihtelivat lohduttavan ja tiukkiksen välimaastossa. Ajatellaas mukavia juttuja, aina on tosi kivat leikit, kun tulen hakemaan. Hei nyt ei aleta itkemään, kun sitten on kaikilla paha mieli. ARGH. Mitenkähän tähän pitäisi oikealla tavalla suhtautua?? Arvatenkin, lapsi jäi itkemään ja huutamaan päiväkodin portille äidin kävellessä tiukasti pois. Mä niin inhoon tätä. Tulee aina mieleen, että miksi vien päiväkotiin, koska sinne meneminen on niin hankalaa ja olen itsekin aina ihan huonona. Sitten muistan, että siellä on lapsella ihan mukavaa ja minä en jaksa olla aina niin mukava täällä kotona. Etenkään tänään, kun on ihan kamala olo ja kerään voimia tässä, että jaksan aloittaa tavaroiden purkamisen, joulun ja yleisen peruskaaoksen raivaamisen. IIIISO HUOKAUS!

Ajatukseni oli etsiä tänään neljävuotiaan Racoonin luumunväriseen sydäntakkiin toppikset. Ballotilla on alessa ne luumut ja mustat. Siellä on myös Molo Kidsin toppatakit ja housut alennettu, vinkkinä vaan, jos olette niihin tykästyneet. Samoin näyttää olevan sisävaatteita esim. Phisterin ja Philinan..

Nyt tsemppivaihe päälle ja valivalitus seis. Taidan tsekata vielä Stockan vinkit, jos sinäkin tsekkaat. Oliskohan KitchenAid -40%??? :D Tiedoksesi vielä seuraava: Mikäli teet tuon bannerin kautta ostoksia, minulle tulee siitä verotettavaa tuloa! Osta! Osta! Osta! Hihhih! No joo, tähän voisi todeta perusoptimistisesti, että en usko ennen kuin nään ja myös, että senteissä on euron alku, ettei joku oikeasti luule, että tässä isoillekin tienesteille olisi asiaa. Haha! 

P.S. Ihan sanaton vinkki myös näin vuoden alkuun tuon bannerin avulla, milleköhän osastolle se johtaa... Suklaansulatus alkakoot! :)


10 kommenttia:

zirk kirjoitti...

Tsemppilöiset ankeuteen. Meidän isoimmalta jäi päiväkerho väliin. Olis alkanut klo 9 reikäreikä ja herättiin vasta 10.15. Ei myös houkutellut nyt heti näin joulun jälkeen alkaa lastaamaan kaikkia kolmea unista jäiseen autoon niin varhain. Varsinkin kun isoin ja pienin nukajtivat yhden maissa yöllä...
Tahmea, tahmeampi arki...

Ripu kirjoitti...

Zirk: Kiitos, kävi niin mielessä tuo sama, mutta ajattelin myös, että aloitetaan nyt arki, vaikeeta se on huomennakin. :D

P.S. Mekin muuten selvittiin päiväkotiin klo 10.30.. Ysiltä vielä haukoteltiin. Tässäpä muuten se syy miksi meillä ei olla kaupungin kustantamassa kerhossa, vaan päiväkodissa. Ei ikinä selvittäis mihinkään ysiks!

zirk kirjoitti...

Ihme kyllä me ehditään yleensä kerhoon. Siinä olisi iltapäiväryhmäkin, joka houkuttelisi muuten, mutta kaikki tutut lapset on aamuryhmässä. Ip ryhmässä on ihan aidosti outoa jengiä. Ties mistä koloista ovat ryömineet kun kaikki kylän lapset luulin tuntevani..

Ripu kirjoitti...

Zirk: Apua, hyvät äidit ovat aamulla puistossa jo kello 8, lounas laitettu aluille klo 5, ja hulttioäidit liikkuu vasta iltapäivällä. Hahhhah! Ei kyllä naurata oikeesti.

zirk kirjoitti...

Kyllä mä olen onnellinen yökyöpeli lasten nukkuessa pitkään aamulla. :)
Huoh, harrastukset alkaa tällä viikolla. Ihmisissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jostain syystä mä oon ihan täynnä perhekerho diipadaapaa smalltalkia. Se on AINA sitä samaa. Puuh! No niin, olen valittanut.
Kaipaan uusia ihmisiä sinne ja uusia juttuja! Ja puheliaita ihmisiä! Tsiisus!

Ripu kirjoitti...

Zirk: Kiitos samoin, ei haittaa yhtään, etteivät nämä heräile joskus viideltä tai kuudelta. Ai mitenniin ei ihmisissä ole vikaa, niissähän se vika just onkin. :D Mä en yleensä puhu kenellekään perhekerhoissa. Paitsi omille lapsille ja niillekin tosi vähän, kun eipä huvita, eikä vois vähempää kiinnostaa. Buahhahhahhah! Ai kauheeta, pitänee keittää kahveet tässä raivokkaan siivouksen lomassa. Ciao!

Ripu kirjoitti...

Oikeesti siis kyllä mä puhun, siis jotain Joko tämä syöttötuoli on vapaa? -läppää heittelen tosta vaan, tämmönen lörppö kun olen. Piti ihan korjata, ettei kukaan luule, että olen niitä tuppisuu/nirppanokka/ämmä -mutseja. En siis ole. Huh!

zirk kirjoitti...

Ai sä oot NIITÄ. :D Minä oon se kerhon hölösuu, joka toivois muittenkin olevan sellaisia. MIKSI hiljaiset käy kerhossa? meillä on muuten ihan kiva porukka, ja tietyillä kokoonpanoilla hiljaisemmatkin juttelee. Meitä on n. 4-7 äitiä, aina samat, ollut jo KAUAN että sikäli ihan kiva. Niitä massakerhoja, joissa on 10+ äitiä en kestäis.
Pitkään oon siis ollut meidän kerhon suurin fani, mutta nyt kolmen vuoden jälkeen on tullut pieni väsähdys.
onneksi on tiedossa aikuisten palavereja, mutta ne sitten jännittää.

Ripu kirjoitti...

Zirk: Mä varmaan oon vähän niitä. :D Meillä on ehkä vähän eri tilanne, kun meidän perhekerhossa on yleensä joku 50+ muksua ja meteli on sen mukainen. Pölisen sen minkä pölisen viereen sattuvan äidin kanssa, lähinnä yritän selvitä siitä melusta, enkä halua omilla jorinoillakin lisätä ääntä, joka on usein sietämätön.

Viime vuonna olin niin väsynyt, että olin lähinnä iloinen, että saatoin istua ihan vaan kahvikupin kanssa johonkin ja laskea lapsen mönkimään muiden joukkoon eikä tarvinnut koko aikaa kanniskella, kuten kotona tuolloin. En varsinaisesti jaksanut eikä kamalasti kiinnostanutkaan verkostoitua tai sen kummemmin seurustella kenenkään kanssa. Toki vastasin kysyttäessä ja pidin jonkinlaista small talkia yllä, jos tilanne sitä vaati.

Minusta hiljaisemmatkin voivat käydä kerhoissa, koska joskus ehkä ei vaan yksinkertaisesti jaksa hölöttää kamalasti. Itse osallistun keskusteluihin, jos niihin on jotain lisättävää. Usein nykyään onkin, ja toimin hölöttäjänä, mutta pidän myös seurailusta ja (sala)kuuntelusta. Hihi. Joskus hymistelen itsekseni, kun jotkut äidit huudahtelee, että Kyllähän Nykkiin pitää kerran vuodessa päästä! Kyllä, kyllä. Mitäpä tuohon enää edes lisäisi. Hih.

zirk kirjoitti...

Jep, meillä on ihan eri tilanne kerhossa. Suorastaan eri planeetalta! Joskus meidän kerhoon tuli toinen kerho kylään ja se oli rasittavaa. Jos kerho olisi noin iso kuin teillä, saattaisin olla myös hiljaa, ellei olisi jotain valmiiksi tutumpaa tyyppiä. :)