lauantai 28. heinäkuuta 2012

Löysät pois pylleröt

Tehokasta*) huuuuuuooooomentaaaaa!

Arvatkaa kuka on just hangannut olkkarin maton kuituja selkäänsä ja kiduttanut vatsalihaksiaan, jotka ovat siellä jossain vatsanseudun uumenissa ja vielä hetken verran kadoksissa, mutta ei kauan? No kyllä! Ihan järkkyä, kun satuin lukaisemaan Oi mutsi mutsia ja siellä oikein kansanliikettä toiset pylleröt ovat alkaneet pistää pystyyn vatsalihastensa puolesta. No pistetään oman löysät kiertoon myös. Päätin haastaa myös omat seurakuntalaiseni tähän proggikseen.

Oi mutsi mutsilla on personal trainer (niinpä!), jonka ohjeita myös minä noudatin -  soveltaen. No ei perkele mikä liike on olevinaan se jalat kattoon - alas (10 senttiä lattiasta, my ass) - lantio ylös -kombo ja vielä VIISI kertaa 20 veivauksen toisto? Ja tässä kondiksessa? Päätin, ettei se tässä kohtaa treeniä, siis selkeissä alkukankeuksissa vielä onnistu, niin sovelsin treeniä niin, että tuon paskan sijaan nostetaan yksinkertaisesti lantio ylös. Kuulostaa helpolta, mutta se  pitää tehdä HALLITUSTI (no on se helppoa silti). Tämä liike täytyy osata silti tehdä OIKEIN, jotta siitä olisi MITÄÄN hyötyä. Älä siis heijaa jalkoja, vaan työstä sitä alavatsaa. Lantion ei tarvitse nousta lattiasta kuin muutaman sentin! 



kuva: suosikki.fi
Minä tein nämä liikkeet KERRAN, vaikka piti tehdä VIISI. Minulla oli puolustuksekseni yhdeksän kilon punnus roikkumassa koko ajan jossain. Kyllä mä teen enemmänkin seuraavalla kerralla.

Pyllerötreeni tehdään seuraavasti:

1) Perusrutistukset kyynärpäät sivulla (joo on tullut käytyä aerobickissä joskus ysärivuosina) ja alaselkä kiinni lattiassa. 20 x.
2) Sivurutistukset molempiin suuntiin. Sama määrä molemmille puolille.
3) Lantion nosto (ks. kuva)
4) Lankku, no ihan just niin kauan kun pystyt, minuutti olis hyvä, mutta puolikin on.

Toistoja 20
Sarjoja 5
(tai alkuun vaikka 1 tai 3, jos oikein iskee fitnesshulluus)

Tehdäänkö niin, että jos muita pylleröitä innostuu Löysät pois -treeniin, laittaa kommenttipoksiin viestin, niin tehdään joku treeni-kuitti-systeemi, niin on pakko kans tehdä?

Ja nyt siskot, kohti bikineitä (sitten ensi kesänäääääääääää!)

P.S Ja on muuten aika tarkalleen 26 päivää siitä, kun olen viimeksi syönyt suklaata ja voin kertoo, että on ihan pehvasta.

*) en voi noin niinku yleensä sietää tätä sanaa.

13 kommenttia:

Heidi kirjoitti...

I'm so in. Bikinikuntoa en ole vaila, mutta haluan ostaa uudet farkut vanhassa koossa (vanha= aika ennen kuopusta).
Ja tän rutisushomman lisäksi aion sisällyttää jokapäiväiseen treeniin 2 (kaksi) kertaa 5 (viisi) aurinkotervehdystä. Kyllä nyt lähtee!

Miima kirjoitti...

Mä olen jo alistunut siihen, että neljän lapsen jälkeen en vaan pääse kokonaan pömppämahasta eroon - sen verran tiukasti olen yrittänyt, että voin todeta, että loput lähtee vaan rasvaimulla tai veitsellä.

Mutta tsemppaan teitä!!!

zirk kirjoitti...

Osallistuisin, jos jaksaisin lukea ohjeet loppuun. :D

zirk kirjoitti...

Niin, että löytyisikö keskittymiskyvylle omat treenit ja paljonko tasoitusta saa kolmen 3-0 vuotiaan kanssa?

zirk kirjoitti...

Ja miten kauan piti olla synnytyksestä ennen ku saa alkaa vatsaa treenaamaan? Synnäriltä saatu ohje on kans liian pitkä lukee ja on jo hukassakin.

jarna kirjoitti...

Kerronpa melkolailla helpon vinkin. jonka rakas fysioterapeuttini on minulle antanut: vedetään vatsaa sisään kuin vedettäis tiukkoja farkkuja jalkaan ja samalla "vedetään häntä sisään" eli kootaan lantiopohjalihaksetkin mukaan. Pidetään 10sek ja uudestaan. Tämä toistetaan minimissään 10 kertaa päivässä. Kuule toimii! Vatsa litistyy kuin ittestään! Ja tämä treenaa nimenomaan syviä vatsalihaksia, joita muutoin on niin haastavaa treenata, mutta jotka ovat koko korsetin perusta.

zirk: tätä treeniä saa tehä heti ja KANNATTAA!

zirk kirjoitti...

Su niin touko treeni on olemassa! Vielä ku muistaisi sitä tehdä! :D kiitti vinkistä Jarna, otan työn alle.

zirk kirjoitti...

Ja taas automaattinen tekstinsyöttö teki tepposet... :D

Ripu kirjoitti...

Heidi: Bikinikunto on koodisana. Ei kai sitä enää missään bikineissä kekkuloida. Pitää vähintäänkin olla joku tankini (piti ihan googlettaa onko tuommosta).

Hei sulla menee varmaan originaalitreeni, kun teet aurinkotervehdyksetkin. Ihanaa!

Miima: Kiitos tsempistä! ;)

Zirk: Sulla onkin ihan omat treenit kommenttien perusteella. Hehhe. Ei vaan, sä et tätä treeniä vielä saa tehdä. Tee Jarnan vinkit.

Jarna: Kiitos! Sun vinkin voi halutessaan sisällyttää pyllerö-treeniin.

Ripu kirjoitti...

HEI OSALLISTUJAT!

Blogini oikeassa palkissa on linkki tähän postaukseen ja kommenttipoksiin voi käydä kuittaamassa tekemänsä treenin! Lisää halutessasi sarjojen määrä.

Käythän kuittaamassa, niin tulee toistenkin (lue: minun) treenattua! Kohta on sellaiset teräsvatsat täällä ja siellä, eikö niin! Work it mama, work it!

Oi mutsi mutsi kirjoitti...

treenasin kerran sen yhden sarjan ja nyt oon ehkä huomenna uudestaan treenaamassa. YHDEN sarjan. en vain kykene enempään!!

zirk kirjoitti...

Mä oon koko päivän treenaillu Jarnan ohjeella. En tiä lasketaanko tätä kaikkialla mahdollista mamistreeniä, mutta mä oonki ihan just melkein nyt synnyttänyt ja mikä parasta, mä MUISTIN treenailla TÄNÄÄN! Huomisesta en tiiä.

Ripu kirjoitti...

Kaks sarjaa heti aamulla! Yes!
P.S. Zirk: Eipä liiotella koko päivän - varo ylikuntoo!