maanantai 14. lokakuuta 2013

71



Nyt se alkoi! Ensimmäinen joulukuvasto on pudonnut postiluukusta, eikä se ollut lelulehti! Ei, minua ei ärsytä pätkääkään. Se saattaisi ärsyttää, jos kipaisisin nyt jouluinnostuksissani Ikeaan hakemaan joulupapereita, eikä niitä kuitenkaan olisi enää jäljellä (ihmettelen tätä joka joulunalus), mutta kun tämän tiedostaa jo mennessään, voi keskittyä vaikka lihapulliin.

Lapsena tärkein joulukuvasto taisi olla Anttilan lehti. Ympyröin mustekynällä, mitä toivoisin, ja mitä aioin hankkia toisille lahjaksi. Ne oli niitä Mennenin dödöjä ja suihkusaippuoita ukeille, ja tohveleita ja erilaisia lahjasettejä kaikille muillekin. En muista tuliko niistä mitään saatua, saati hankittua, mutta se suunnittelu oli ihan parasta!


Paulin pallot - last season is so this season

Pimeät illat kaunistuvat valoilla. Kynttilät ovat ilmestyneet sytytettäviksi iltaisin. Paulin valopallot ovat olleet paikallaan vuoden ympäri, mutta niidenkin on kesän jälkeen vähitellen annettu valaista lempeästi hämärää iltaa. Minä tykkään. Eikä siihen jouluunkaan ole enää niin monta yötä. 
 


9 kommenttia:

Tessa/ Elämäni peili kirjoitti...

Joulu on jo niiin lähellä- ei siltä tunnu. Ei se tunnu oikeestaan koskaan kuin jouluviikolla;)

*Laura* kirjoitti...

Mä olenkin jo vähän odotellut sun ensimmäistä joulupostausta!

Olen tällä viikolla kolunnut kaikki tienoon ruokakaupat, mutta piparitaikinaa ei ole missään! Joulusuklaatakin oli jo mutta me haluttais tehdä pipareita! P.s. Uraäidit ei ehdi itse tehdä taikinaa, älä yritä...

Ja nuo Paulin pallot...tänä vuonna olen niin valmis hankkimaan ne! Mutta eipä näkynyt Stockan verkkokaupassa!

Riikka kirjoitti...

Tessa, joulu on fiiliskysymys. Toisille joulu tekee ihanan jännittävän tunteen vatsanpohjaan (tai sitten se on oksennustauti) jo lokakuun puolessavälissä ja toisille vasta aattoaamuna. Molempi parempi. :)

Laura: Sä ihana. <3 Ajattele, miten hyvin tunnet minut! Kuule, meidän alepassa oli piparitaikinat kurkistelemassa pakkasesta. Sanoinkin lapsille, että pian leivotaan. Ei ihan vielä kuitenkaan. Ja uraäidit eivät tee itse, koska se kaupan taikina on just tasan niin hyvää kuin sen pitää ollakin - paitsi meidän äiti teki, ja se oli ihan täydellistä - tietty.

Eiköhän se Pauli tule palloineen Stockallekin viimeistään marraskuun kantislehteen. San mun sanoneen. ;)

Triinu kirjoitti...

Minä kävin eilen Ikeasta hakemassa muutaman joulukoristeen. Suosituimmista oli korin pohja jo näkyvissä, uskomatonta!
Ja ostinpas viime viikolla Lakkaliköörikonvehtejakin, joka joulunajan aloitusnamit. Ja saan varmasti syödä ne yksin, ei kelpaa muille.

Nikka kirjoitti...

Oih, joulu. <3 :)

Vera kirjoitti...

Joulukalenterit oli kaupoissa jo syyskuun vikalla viikolla, omg!
Mä odottelen joulukuuta ainoastaan itsekkäistä syistä, vauvan vatsastaulostautumisen vuoksi

Riikka kirjoitti...

Triinu: mä arvasin, että turha lähteä joulumielellä Ikeaan, kaikki on loppu. Suklaakonvehteja minä panttaan vielä, mutta mahtavaa, että olet jo valmistautunut!

Nikka: oih, niin!

Vera: aattele JOULUvauva! :)

Anonyymi kirjoitti...

Apua. Minä en perinteisesti vietä joula: jo neljänä jouluna peräkkäin minulle joulu on merkinnyt huonoja uutisiä, kuolemaa ja vakavia sairauksia.En halua juhlistaa niitä tai niiden vuosipäiviä. Pääsisikö sitä vielä Pariisiin?
OP

Riikka kirjoitti...

OP, näin muistelinkin. Otan osaa, ja pahoittelut, että tämä aika vuodesta tuo surun mieleen.