torstai 15. marraskuuta 2012

Sen minä vaan sanon

jos sängystä kuuluu vielä klo 22.35 äitii, minua ei vaan nukuta, niin minkä takia siellä päiväkodissa pitää antaa nukkua ne kahdenjapuolentunnin päiväunet? Minä en halua olla hankala vanhempi, mutta koska olen silti, niin olen huokaillut hoitajille lukuisia kertoja, että saattaa vähän olla väsynyt lapsi aamupäivästä, kun meillä sitä mentiin nukkumaan vasta kymmenen jälkeen illalla - tajusittehan-että-se-johtuu-teistä -silmänpyöräytyksellä ryyditettynä? 

Olen sanonut lukuisia kertoja, että lapsi saa nukkua, jos nukahtaa, mutta jos mahdollista ei tarvitsisi nukkua tuntia pitempään, mieluummin alle. Ei pitäisi lörpötellä liikoja, sillä kysyttäessä miten päivä meni, minulle poikkeuksetta vastataan levein hymysyin, että tosi pitkät ja sikeät unet on nukuttu. WTF.

6 kommenttia:

jarna kirjoitti...

Tuon takia meidän Nöpö saa nukkua max puoli tuntia päiväkodissa, olin hankala vanhempi tai en.

mrs Ruuhka kirjoitti...

Löysin blogiisi ihan vahingossa ja jään kyllä lukijaksi!

Meillä on tuo nukkumisaika ihan iso ongelma. Tyttö on nyt eskarissa ja vielä sielläkin vietetään "lepohetki". Tyttö on aina ollut erittäin vähäuninen eikä ole nukkunut päiväunia sen jälkeen, kun täytti kaksi. Välillä inhosi koko päiväkodissa oloa sen takia, että joka päivä täytyy maata pitkä aika paikallaan hiljaa, vaikka ei koskaan meinaakaan nukahtaa. Tässä asiassa ei jousteta; kaikkien on maattava sängyssä. Mielestäni joku rauhallinen lukuhetki näille "nukkumattomille" olisi kivempi...

zirk kirjoitti...

Voi ärsy! Minulla meni hermo jo siihen, että yhtenä päivänä anoppi oli muutaman tunnin poikien kanssa (harvoin käytän palveluksiaan, vaikka lähellä asuukin) ja oli ylpeä saatuaan Veikon nukkumaan päikkärit (kun kyllähän sen ikäisten kuuluu nukkua). Kotona tyyppi nukahti vasta 23.30. Kiva. Siksihän mä pojat sen armoille jätin, että olin tosi väsynyt. Se olikin sitten yhtä tyhjän kanssa. Nice.
En kestäisi päivittäin tuota. Ole hankala vanhempi ja vaadi päikkärien jättämistä tai edes sitä lyhentämistä!

Ripu kirjoitti...

Jarna: Jep, tätä minäkin aika ajoin yritän, mutta en ole varmaankaan tarpeeksi hankala. Hihhi. Ei vaan, propsit teille, jos toimii. Meillä ei ihan mee niinkuin voisi toivoa, vaikka muuten iso käsi päiväkodille. On ollut tosi mukava syksy eikä ole ollut mitään änkytyksiä. :)

Mrs Ruuhka: Tervetuloa! Olen samaa mieltä. Etenkin isompien lasten kohdalla on suorastaan törkeää, että pakotetaan pitkälleen. Ja tiedän tosi ikävän tarinan kesältä, että nimenomaan pakotetaan pitkälleen ja olemaan hipihiljaa. :( Lepohetkenä toimisi mielestäni tosi hyvin joku hiljainen tekeminen - palapelit tai juurikin tuo kirjojen selailu tai lukuhetki.

Zirk: No kylläpä kannatti. :) Anopilla oli kuitenkin hyvät aikeet mielessä, vaikka pieleen menikin, mutta ei kai sitä meikäläiset nyt lepäile. ;)

Anonyymi kirjoitti...

minä ilmoitin selkeäsanaisesti, että jos poikamme vielä nukkuu lainkaan, meille tulee avioero. ei nukkunut sen jälkeen.

rouva k

Ripu kirjoitti...

Rouva K: Se oli kyllä melko jämptisti sanottu. Olisi kumma, jos eivät uskoisi. Täytyisiköhän lainata tuota? :)