Demotivoitunut

Good afternoon!

Täällä sitä on istuttu yksin koko päivä. Otin tuossa äsken yhteyden Herra IsoHerraan, koska olisin tarvinnut "kontaktoida" erästä asiakasta. Vastaus tulee: "asiakkaista on kansio ja riippari jossa jommassakummassa on heidän toimittama excell jos et löydä ilmoita." Pari juttua... Mikä hemmetti on "riippari" ja ai että IsoH:lla oli taas äidinkieli hallussa. Excelkin oikein kahdella ällällä. Mahtavaa. Corinne Maier kirjoittaa kirjassaan Tervetuloa laiskuus. Taidosta ja välttämättömyydestä tehdä työssä mahdollisimman vähän, että Yrityksellä on taiturimainen kyky tärvellä kieltä, ja se rakastaa törkeitä kielivirheitä. Tämä on niin totta kuin kirkon rotta.

Oli pakko laittaa IsoHerralle viesti, että ystävällisesti selvittää minulle tuon mysteerisen sanan merkityksen, kun ei oikein "kellot soi päässä". No hei dummy, sehän on tietenkin riippukansio. Hienoa, asia ratkesi, nyt sitten puuttuu tieto vain, että missä mahtaa olla tämä ko. riippukansio. Tässäpä taisi nyt tämä tehtävä delegoitua Hevosnaamalle, jonka muutes olen "demotivoinut"...

Kuten olen kertonut, minulle sanottiin, että en saa kertoa mitään näille uusille piraijoille, mutta siinä kävi kuitenkin niin, että kerroin miten esimerkiksi nämä meidän "mahtavat ja ainutlaatuiset" raportit esitetään. Siis mielestäni todella järkevää on se, että se, joka on raportin tehnyt, esittelee sen itse asiakkaalle. No kuinkas ollakaan, IsoH sanoi mulle aiemmin, että "Sopiiks, kun sä esittelit viimeksi, niin mä esittelisin nyt?". Siis mullehan sopii mikä vaan, kun tuo tarkoittaa sitä, että ei tarvitse valmistella sitä esitystä. Se on vaan tosi naurettavaa, kun IsoH ei tiedä mitä se esittelee ja lukee alituisesti väärin ja sitten multa kysytään kaikki kysymykset, kun IsoH ei tietenkään tiedä niihin vastauksia. No sanoin sitten pojuille, että koska HerraIsoHerra tykkää niin paljon esiintyä, niin mua ei haittaa, että se haluaa sen esittää. Neuvoin myös, että gradut kannattaa sitten tehdä ihan tämän työn ulkopuolella, kun IsoHerra oli jo ehdottanut, että voisi jotenkin olla osallisena toisen lakeijan gradussa. Mielestäni olin varsin ystävällinen ja annoin oikeasti viisaan neuvon näille pojuparoille.

Toinen - tämä uudempi pallokala- tuli mun kanssa samaa matkaa bussilla ja ihme kyllä, vaikutti ihan siedettävältä tyypiltä (kyseessä ei ole siis tietenkään Hevosnaama). Hän oli kovasti kiinnostunut näistä taustoista ja mun oli tosi vaikea olla kehottamatta sitä, että run for your life. No tämä uusi poju osoittikin suoranaisia kaveerauksen merkkejä, kun se illalla viestitti, että Hevosnaama on mennyt lavertelemaan jotain IsoH:lle, joka oli soittanut ja voivotellut, että nyt sitä demotivointia on tapahtunut minun toimesta! Minä olen siis "demotivoinut" uudet lakeijat. Voiskohan sen laittaa ceeveehen?

Katsotaan nyt mikä on IsoH:n reaktio, kun huomenna tapaamme WorkShopin merkeissä. Ei huolta, olen sisäisesti valmistautunut tähän "konfrontaatioon". Lukaisen vielä tänä iltana Dalai Laman Path to tranquility, jonka jälkeen IsoH saa kuulla minne hän voi työntää demotivoitumisensa ja kysyä itseltään, että kukahan täällä on vähän DEMORAALINEN - ihan kapitaalideellä, kun päät tippuu heti, kun erehtyy kyseenalaistamaan miksi puheen_johtaja on kirjoitettu erikseen. Mun pitää varmaan ruveta tsekkaamaan, että mikä on mun työturva...

Suosikit