Kollageenista apua myös kuivaan nenään


Se on taas uuden viikon alku. Pitkä puhallus pilliin siis, enkä kyllä nyt tietoisesti viitannut alkometriin, sillä siihen ei ole syytäkään. Koko konkkaronkka oli yllätyksenä ja pyytämättä ilmantuneen arkiaamun edessä hyvin unisia, eikä pimeys jeesannut virkoamista lainkaan. Itse jelppaan heräämistä aamukahvin jälkeen nappaamalla purkeista kourallisen pillerei, kapseleita ja erilaisia jauhoja - riippuen vähän aamusta ja kulloisestakin tarpeesta. Ei mitään hemohessiä tai muuta doupinkia, vaan hyödyllisiä vitskuja. Nyt flunssa-aikaan kannattaa pitää myös C-vitamiinitasot up-to-date.

Näin iän karttuessa, olen erittäin kiinnostunut myös ihoon liittyvistä tukitoimista. Kollageeni nimittäin on sellaista kamaa, joka alkaa vähenemään elimistöstä jo nuoruusvuosina (+25) ja kun mittari iskeytyy neljäänkymppiin, sen tuotanto sammuu. Mitä mä oon sanonut tästä numeroparista aiemminkin.

Kollageenilla on muutakin virkaa kuin kauneuden ylläpitäminen, sillä se on tärkeä proteiini kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa. Kollageenia on kudoksissa ja esim. nivelissä ja luissa. Mikäli kollageenia ei ole riittävästi, seurauksena on ihon ryppyyntyminen, mustelmaherkkyyden lisääntyminen, haavojen parantumisen hidastuminen, limakalvojen kunnon heikkeneminen ja nivelissä voi esiintyä kipua ja muita ongelmia.

Itse olen nappaillut muutaman viikon ajan maksimiannoksen 4 kapselia/pv puhdas+ kollageeni-biotiinia ja sen mitä olen ainakin huomannut on se, että nenän limakalvot eivät ole minulla yhtään kuivat, vaikka patterit kuivattavat nyt huoneilmaa ja etenkin lapsilla on ollut nenäverenvuotoja. Ihon heleytymisestä en osaa kainona henkilönä sanoa muuta, kun että perjantain kasvohoidossa minulle ei kotihoitoon määrätty kuin yksi anti-agetuote, mutta syy voi olla ihan geneettinenkin, eikä välttämättä liity vielä tässä vaiheessa suoranaisesti kollageenin nappailuun. Uskon kuitenkin ehdottomasti, että ajan myötä kollageenista on sisäisesti nautittuna varmasti apua iholle syntyvien juonteiden hidastamisessa.

puhdas+ kollageeni on kalakollageenia, joka tutkitusti imeytyy hyvin. Pidän itse kapseleista enemmän kuin jauheesta, mutta kohta kun kapselit on nappailtu, niin siirryn sekoittamaan jauhetta esim. jugurttiin. Purkki on muuten jättiläismäinen. Olen ihan varma, että kasvoni siliävät silmissä, kun olen tuon purkin kiskaissut. Pitäisikö laittaa ennen ja jälkeen kuvat?

Dosetti alkaa olla tällä rouvalla melko täynnä, mutta kollageenilisälle ehdoton suositus, koska oma elimistö ei sitä enää todistetusti tuota. Snif. #ikäloppuko #40 #hyödyllisetpilleritpelastavat



*) Saatu testiin 

 


 

Suosikit