Ja mä hulluna hankaan


http://imagecache2.allposters.com/images/pic/
ANNMAG/00042~Domestically-Disabled-Posters.jpg

Nyt on taas tuhannennen kerran tullut todistettua, että minulta uupuu totaalisesti kodin hengetär-geeni. Onnistuin hermostuttamaan itseni täysin, koska puhtaat lakanat eivät mahtuneet lakanahyllyyn. Tai mahtuivat, mutta siihen tarvitsin avuksi korokepenkkiä ja survomista, jolloin lakanat eivät tietenkään ole yhtään sileitä seuraavan kerran, kun haluan ao. lakanat käyttöön. Eivät ne kovinkaan sileät olleet ennen kaappiin survomistakaan, koska lakanoiden silittäminen ei ole mun juttu. Mankelointi voisi ollakin, mutta kun en omista sellaista masiinaa, niin olkoot rutussa perhana. Jo sen korokepenkin hakeminen oli kova paikka. Silloin ne hermot olivat just palaneet. Lakanoiden koti on yläkaapissa. Yletän sinne toki, jos haluan ottaa lakanat sieltä pois, mutta en suin surminkaan saa laitettua niitä sinne. Kyllä on typerä juttu.

Tiskaaminen ei myöskään sovi minulle, koska en kerrassaan kestä sitä, että kädet menevät ihan rutulle ja kuivaksi. Käsirasvan kanssa puljaaminen tarkottaisi sitä, että just kun olen laittanut käsirasvaa, jostain kumman syystä menen pesemään kädet ja muistan samalla, että ai niin, just laitoin tätä rasvaa. Turhaan. Tiskatessa myös sormus pitäisi riisua, koska sormuskauppias taannoin totesi, että se kädessä ei kannata kamalasti tiskailla ettei rodinointi kärsi. Joo me ei haluta mitään ongelmia rodiumin kanssa. "Mies, se on nyt niin, että en pysty mitenkään tiskaamaan. Ajatella, jos sormus unohtuisi tiskialtaan laidalle ja joku voisi napata minut tosta vaan matkaansa, kun näkisi minut ulkona vaeltelemassa vapaana ilman vakiintuneen ihmisen symbolia." Tällä perustelulla ei todellisuudessa olisi minkäänlaista vaikutusta Mieheen, joten turha vaivautua edes lausumaan moista ääneen.

Imurointi se vasta ärsyttävää onkin. Olen arkistoinut sängyn alle lukemattomat määrät laatikoita ja ne pitäisi aina ensin raijata pois sieltä, jotta saisi kaikki pölyt imurin kitusiin. Entäs sitten sohvan alus? Miehen kotiteatterivisioon kuuluu se, että kauittimet pidetään sohvan reunuksilla killumassa, niin se tarkoittaa käytännössä sitä, että sohvaa ei paljon siirrellä. Sohvan alla asustaakin varmaan aikamoinen pesue villakoiria. On villakoirapappa ja villakoiramamma ja hirvee määrä niiden poikueita. Oli se lievästi ilmaistuna noloa, kun rakkaan siskontyttären aurinkolasit löytyivät sohvan alta noin kolme kuukautta heidän vierailun jälkeen. No onneksi kesä oli silloin jo ohi eikä niitä laseja enää tarvittu. Siinä vaiheessa, kun sukkia alkaa katoilemaan mysteerisesti, niin kannattaa kurkata sohvan alle - JOO, VARON KAIUTTIMIA! - Sieltä löytyy harmaan kerroksen peittämiä sukkia, hiuslenksuja ja yleensäkin kaikkea tarpeellista, jota onkin jo viikkotolkulla etsinyt muualta. Eniten siinä imuroimisessa ottaa kaaliin kuitenkin se, kun tulee ihan tajuton hiki. Raivohiki. Ps. Mulle ei kannata puhua mitään silloin, kun mä imuroin.

Pölyt (muut kuin villakoirat). On se muuten käsittämätöntä miten se pöly takertuu tosi tiukasti kaikkiin pintoihin. Tekeekö ihmiset oikeasti sellaisella pölyhuiskalla yhtään mitään?! Meidän kodissa pölyä pitää hangata ensin jollain custom made teräsharjalla ja mistö muskelilla, jonka jälkeen pöly kasaantuu harmaaksi möykyksi, joka pitää sitten vielä erikseen paperilla pyyhkiä, jos meinaa selättää tämän käsittämättömän pölytaiston. Meillä on varmaan jotain erikoispölyä ilmassa ihan vaan kostoksi mulle, että kaikki tuntuisi tosi hankalalta. Mä olen kyllä innokas kokeilemaan kaikkia uusia tuotteita, koska en minä lannistu. Kyllä se pöly nimittäin otetaan pois. Siitä asiasta en lähde neuvottelemaan. Jos telkkarissa aerobicin maailmanmestari viestittää vielä oikein erityisesti mulle, että Luota pinkkiin, niin kyllä mä luotan.

Mä en viitsi ajatella enää vessanpönttöä, ikkunanpesusta puhumattakaan. Ihmettelen vaan, että miten voi olla, että sitä siivousgeeniä mulle ei ole herunut milliäkään? Pitäisi varmaan käydä joku kurssi. Niin, että Ihanaa Äitienpäivää vaan! Te Äidit olette kyllä todellisia superihmisiä! Mitenkähän mä osaisin pitää mun lapset puhtaana, kun mun mekaanisetkin kodin puhtaanapitotaidot ovat niin olemattomat? Pitäisi varmaan käydä joku kurssi.

Suosikit