NRJ Workout Helsinki 28.-29.8.



Tiedätkö mikä on 

- Bunda
- Selätin 
- Fascia?

Mä en, mutta kohta tiedän. On aika jälleen aika kunnolla kaivella sitä urheilukärpästä, joka on jossain, jonkun muhkuran alla piilossa, mutta haluaisi purasta meitsin kankusta - ja kovaa. 

Se kärpänen onkin ehkä jo vähän päässyt haukkaamaan, koska kesäloman jälkeen minut on saattanut tavata lenkkeilemässä muutamana iltana.


Se johtuu siitä, että mä olen välineurheilija. Mä innostun liikkumaan, kun hommaan jotain uutta, vaikka uudet lenkkarit. 




Olen käynyt viimeiset pari viikkoa kävelylenkeillä ja jopa kerran juoksemassa, vaikka en mukamas ole pystynyt juoksemaan. Koskaan aiemmin. Vetäisin ultratyynesti 4,4 km. Pysähtymättä. Ottamatta kävelyaskeleita välissä. Niin HC! Täytyy sanoa, että oli kroppakin ihmeissään, että mitä mama oikein duunaa. Tiedostan, että vetäisemäni matka ei ole varsinaisesti kovin pitkä, jos oikeasti on ammattilaisjuoksija, mutta näin ensikertalaiselle se oli saavutus, jolla voi vähän jopa pröystäillä. Kröhöm.

Mä olen myös tapahtumaurheilja. Olen aina haaveillut Naisten Kympistä, mutta koska olen ollut sitä mieltä, etten kykene juoksemaan, niin en ole ilmoittautunut ko. tapahtumaan. Ensi keväänä mä siellä laukkaan, lupaan.
 
Mikä mulle on jollain tapaa tuttua, on ryhmäliikunta. Meitsihän on todellinen old school aerobikkaaja. Noin parikymmentä vuotta sitten (jos nyt joku laskee) vedin grape-vineja poikkeuksetta joka ilta ja omistin ne styleimmät jumppatrikoot ja myös ne järkyt jumppastringit, jotka vedettiin trikoiden päälle. Merkki oli Casall. Herramunjee. 

Sittemmin syntyivät ihanat lapset ja tekosyitähän on riittänyt, mutta nyt meitsie on menossa Telakalle. Siis fyysisesti, ei suinkaan noin muuten, NRJ Workout Helsinki -tapahtumaan, jossa jumpataan pe ja la 28.-29.8. 

Ihan kreisiä, tiedän, mutta samalla en malta odottaa! Erilaisten jumppien lisäksi, siellä pääsee kokeilemaan myös Les Mills -tunteja, kehonhuoltoon ja liikkuvuuteen painottuvia harjoituksia, sisäpyöräilyn uusimpia jippoja, juoksutreeneihin saa myös ohjausta. Lisäksi siellä on luennoitsemassa Oona Tolppanen, Jani Sievinen, Tony Dunderfelt ja monet muut. 


kuva NRJ.fi

Viime vuonna jumppaajia tsemppasi Elastinen, tänä vuonna Tuomas Kauhanen. Nevahööd, mutta hänkin nuorisomusiikin edustaja. Kyllä jalka nousee tälläkin mummolla. Jou! Tiedetään, oon niin nolo!





Onko siellä muita liikkumaan aktivoituneita? Nähdäänkö toisemme heilumassa Telakalla? 

Suosikit