I love me messujen jälkipuinti ja Essen Protect Oil

Kuva: Risto Wuolle/I love me

Viime viikolla oli I love me -messuilla kuhinaa. Intoilen aina etukäteen messuista ja kiva niissä on käydä, mutta jengiä (56 000 kävijää) ja pisteitä (450 yritystä) on niin paljon, että huomaan sitten kotona tai toisten instassa, että oii, tuollainenkin oli, mutta ei tullut huomattua.

Tarkoitus ei olekaan käydä joka kojussa, vaan koska elän hetkessä ja käyn siellä, minne nenä näyttää, some kyllä tuuttaa ennen messuja ne tärpit, jotka yleensä riitävät. Luonnonkosmetiikka oli edustettuja 20 eri pisteellä ja muutenkin messujen teemana oli vastuullisuus.
Kierrätysmuoti, vaatelainaamot ja vaateteollisuuden mahdollisuudet uusien biomateriaalien hyödyntämisessä olivat esillä. Se mistä olen erityisen iloinen on se, että jengi on herännyt tarkkailemaan tuotteiden alkuperää ja esimerkiksi kierrätysmateriaalit kiinnostavat yhä useampia.

Messuilla on niin paljon ohjelmaa luennoista muotinäytöksiin, että useampi päivä olisi mennyt iisisti - jos olisi jaksanut. Olimme tyttären, hänen ja minun bestisten kanssa messuilemassa, joten meidän ykkösprioriteetti oli saada tytöille glitterit! Instaseuraajat jo tietävät, miten tässä kävi. Mee follaa, niin pysyt kärryillä. Insta päivittyy lähes päivittäin ja stories erityisesti. Se on täällä. Kiitos!

Seurakuntani tietää, että olen vannoutunut E s s e -tuotesarjan käyttäjä, enkä juuri muita ihonhoitobrändejä ole testaillut aikoihin. Messujen ehdottomasti ykkösständi minulle olikin Natural Goods Company, josta tein löytöjä, jotka jo esittelin messujen jälkeen instastoriessa. Ihoni voi ja on voinut erinomaisesti, kun käytän vain Essen tuotteita. Tein erään siivousoperaation jälkeen testauksia eri tuotteilla ja ihoni meni aivan järkyttävään kuntoon. Näin ollen, olen läksyni oppinut ja pysyn toisiaan tehostavissa tuotteissa.


Messuilla Essen tuotteista sai 20-25% alennusta ja ostin itselleni Rich Moisturiserin päivä- ja yövoiteeksi sekä uuden tulokkaan Sensitive sarjan Protect Oilin. Olin kartellut öljyjä, kunnes Esse-asiantuntijat vakuuttivat, että ihoni kesävaurioiden korjaamiseen tarvitaan mm. Repair Oilia ja se olikin sitten menoa. Öljyt tulivat jäädäkseen. Ihastuksissani olen taputellut Protect Oilia kasvoille aamuisin Tonerin jälkeen ja päälle laittanut kasvovoiteen. Öljyn tuoksussa on vivahde vaniljaa. Se on ihanaa. 

Öljy antaa iholle extrakuulauden, joka on kaunis meikkivoiteen alla, olematta yhtään rasvainen. Ainoa mikä tässä öljyssä harmittaa, on se, että se tulee loppumaan. Padapim! Olipa huono puujalka, mutta en keksi siitä mitään kriittistä sanottavaa. Onneksi tätä öljyä saa lisää. Itse aion nyt jo valmistella ihoa talven viiman varalle ja jatkan käyttöä ainakin kylmien kuukausien ajan - riippuen ihon tarpeista.

Esiteinille olin jo ostamassa Konjac-sientä, josko sillä viikottain alkaisi ihoaan puhdistaa, mutta Natural Goods Companyn Johanna nappasi sienen ja sanoi minulle äänettömästi, että älä unta näe. Oikeasti hän totesi viisasti, että ei kymmenvuotias tarvitse Konjac-sientä. Arvostan. Joku muu olisi minulle sen myynyt. Johanna ♥

Mukaan tarttui vitskuja, kynsilakka, lapsille huulirasvoja, kasvonaamio ja aitoja Liperin riisipiirakoita! Nämä kruunasivat kauneusmessut. Intoilin kotona näistä piirakoista samaan aikaan kuin Carjaleena Piiracca astui ruutuun. Sen täytyi olla jokin merkki.





 
Viikonloppuna on edessä Kirjamessut - ja siellä onkin mahdollista tavata mm. Helena Petäistö esittelemässä Ranska, Macron ja minä -kirjaansa. Minä olen erityisesti Madame Macron -fani. Harkitsen vakavasti myös Antti Tapanin hankkimista, niin voisin jonottaa nimmarijonossa. Ehkä mä vaan hiihdän. :)

Suosikit