Full book

WorkShop-päivä takana. Kertoo varmaan jotain, kun kävelin kotiin sateessa, vaikka toisessa kädessä olisi killunut sateenvarjo. En vaan jaksanut avata sitä. Se nyt kertoo ainakin sen, että flegmaattisuusarvot olivat korkealla, kun olin koko päivän kuunnellut Herra IsoHerran mitäänsanomatonta konsulttilingoa. Täytyy silti sanoa, että nautin työstäni siltä osin, kun Herra IsoHerra heittää jotain, jonka tarkoitus ei todellakaan ole olla hauskaa. Siinä kohtaa voi puhua työn mielekkyydestä.

Meidän neukkari oli tänään IsoH:n makuun liian pieni ja ankea, josta sai myös kokousisäntä osansa. Toinen raukka yritti selittää, että kohtelevat kaikkia tasapuolisesti. Turhaan. Kaikki tilat oli varattu ja se meidän tila oli ainoa jäljellä oleva eikä siinä ollut edes mitään vikaa. Asiakkaiden saapuessa IsoH sanoo: "Siis muuten ei oltas tässä tilassa, mutta kun täällä on full book." Tämä asia piti toistaa vähintään neljä kertaa. Olisi tehnyt mieli sanoa, että kas kun ei ole full moon. Hah.

Jännä palata sinne Heppalandiaan huomenna ja katsoa miten siellä nyt hirnahdellaan. Nimittäin sen juoruakan loru loppui lyhyeen, kun kävin pikku keskustelun IsoH:n kanssa eilen. Herra IsoHerra tulikin toimistolle just ennen mun lähtöä ja vaikutti kovasti siltä, että aikoo kohta keskustella mun kanssa vakavasti. Se siinä jo punotti ja väänteli naamaansa, niin mä ennakoin ja sanoin, että "saatan olla vähän vainoharhainen, mutta on jäänyt jotenkin Hevosnaamasta sellainen kuva, että se on varmaan joku sun kätyri." Aika ovelaa, eikö? Hevosnaamasta käytin vastahakoisesti sen omaa nimeä. Latelin siinä sitten kaikkia juttuja naisten arvostamisesta ja pyrkyryydestä ja kuinka ollakaan, onnistuin kääntämään sen jutun edukseni (tai ainakin luulen niin)! Pfiuh. Tällaiseksi konnaksi kasvaa konsulttimaailmassa. Nyt mun pitää olla tyytyväinen, koska IsoH kertoi sanoneensa pojuille, että mä oon sit yks niistä "jätkistä" ja mua ei saa sorsia. "Jos me puhutaan pleikkarikolmosesta, jonka mä muutes ostin päivää ennen kuin kukaan muu tässä maailmassa, niin ei saa jättää sua ulos niistä keskusteluista." Yritin vakuuttaa, että hei jättäkää ihan ilman muuta mut ulos enkä muutenkaan halua olla yks "jätkistä". Siinä on jotain todella vastenmielistä. Score 1-0 joka tapauksessa. Niin ja Herra IsoHerra valehteli kirkkain silmin, että hänellä ei ole mitään kätyriä. PAH.

Hevosnaaman juoruilun seurauksena jouduin tietysti sitten esittelemään sen raporttini tänään. Olinhan paasannut pojuille, että IsoHerra rakastaa omaa ääntään ja siksi haluaa olla esillä koko ajan. Mä olen viiden vuoden ajan toiminut yrityksissä kouluttajana eikä tuollainen esittäminen ole todellakaan mikään iso juttu minulle ja sain hyvää palautetta esityksestä asiakkailta. No IsoHerra sanoi päivän päätteeksi, että "Onneksi olkoon. Sait juuri historian parhaimman palautteen." Jestas miten dramaattista, oikein historian. Sanoin, että se nyt oli ihan normaalia palautetta. Tämä ei kuitenkaan käynyt, vaan sitä palautetta olisi pitänyt arvostaa ja hehkuttaa ihan eri tavalla. IsoH sanoi mulle vielä, kun lähdin kotiin, että "mieti tosiaan sitä palautetta nyt illalla." En voi uskoa tätä.

Päivän suurin anti oli se, kun IsoH antoi todella merkittävän ja helllvetin kalliin neuvon asiakkaille: "Hei, ihan tosissaan nyt, kiipit simpöl." Ja mua nauratti taas. Siis vaihteeksi suorastaan mukava päivä töissä!

Suosikit